Lumi Kokko aloitti Comodo Asuntojen työntekijänä reilu vuosi sitten. Pienessä, mutta kasvavassa yrityksessä hän on saanut paljon vastuuta. Asiakaskokemuksen kehittäminen on Lumin intohimo. Nyt Lumi vastaa, mitä kaikkea hän Comodolla tekee. 

Mitä kaikkea teet Comodolla Lumi?

Vaikka mitä! Aloitan aamuni tarkistamalla, mitä kaikkea meillä tapahtuu: mitkä asunnot tarvitsevat huollon ja ketkä asiakkaat ovat tulossa hakemaan avaimia. Sitten tarkistan kalenterin, vastailen tulleisiin viesteihin ja käyn päivän työtehtäviin kiinni.

Meidän toimitusjohtajamme Johanna Latvala kutsuu minua vartijaksi, sillä huolehdin, että kaikki menee niin kuin pitäisi.

Viime syksystä saakka olen ollut rakentamassa ja kehittämässä uutta toiminnanohjausjärjestelmämme. Päätimme ottaa uuden järjestelmän käyttöön, jotta asiakkaamme voivat esimerkiksi varata väliaiaikaisia asuntojamme myös verkossa. Nautin asiakastyöstä, ja on mukavaa, että voin kehittää asiakaskokemustamme myös prosessien tasolla. Uuden järjestelmän käyttöönotto vähentää manuaalista työtä ja minulla jää enemmän aikaa lempijuttuuni eli asiakkaiden auttamiseen.

Mikä on parasta työssäsi?

Olen luonteeltani ratkaisija. En vello ongelmissa vaan mietin heti, miten voisin ratkaista ne. Parasta onkin löytää ratkaisuja. Kun perhe muuttaa kotoaan pois vaikka putkiremontin takia, selvittelen uuden asunnon saunavuoroja ja mietin, kuinka heillä voisi olla yhtä kotoisa olo väliaikaisessa asunnossa.

Kun eräs asiakkaamme tuli ensimmäistä kertaa lyhyelle vierailulle Suomeen lapsensa kanssa, hän etsi kaksiota tietyllä budjetilla hyvien kulkuyhteyksien varrelta. Kaksion sijaan päätin tarjoja keskustayksiötä leikkipuiston vierestä ja palveluiden läheltä. He olivat ratkaisuun todella tyytyväisiä, viihtyivät hyvin ja kiittivät minua lähtiessään. Näistä onnistumisista saan hymyn huulille.

Mitä haluaisit tehdä tulevaisuudessa Comodolla?

Opiskelen työn ohella markkinointia. Comodolla roolini kasvaa ja kehittyy samaa vauhtia kuin oma osaamisenikin. Markkinointistrategia, hakusanamainonta ja sosiaalinen media ovat pohdinnan alla. Kuinka asiakkaita voidaan palvella myös muissa kanavissa? Näitä asioita mietin paljon jo nyt ja jatkossa tarkoituksena onkin käyttää niihin enemmän aikaa. Jos sinulla on toiveita majoituspalveluntarjoajan palveluiden suhteen, otathan yhteyttä ja mietitään yhdessä sopiva ja räätälöity ratkaisu! 

Ota yhteyttä Lumiin ja muihin comodolaisiin yhteydenottolomakkeelle, kun tarvitset väliaikaisen asunnon. Voit myös tehdä varauksen netissä