Asunnon varaaminen

Milloin kalustettu asunto on paras vaihtoehto väliaikaiseen asumiseen?

Kun kaipaat kodinomaista asumista joustavasti, Comodon kalustettu asunto on paras vaihtoehto. Kalustetut asuntomme ovat kuin koteja. Olemme miettineet jokaisen yksityiskohdan, jotta viihtyisit siellä. Voit kokkailla kuin kotonasi tasokkaasti varustetuissa keittiöissä. Suurimmassa osassa asuntoja on myös pyykinpesukone. Asuntomme ovat hyvien kulkuyhteyksien varrella ja palveluiden lähellä. Joustavalla Palvelusopimuksella viivyt asunnossa juuri sinulle sopivan ajan.

Mitä asunnon hintaan sisältyy?

Hinta pitää sisällään kalustetun asunnon, sähkön, veden ja langattoman internetyhteyden perusnopeudella. Sopimukseen sisältyy kertapalveluna pyyhkeet ja liinavaatteet, jotka petaamme valmiiksi.

Miten varaan Comodo-asunnon?

Asunnon varaaminen on helpointa netissä. Mikäli tarvitset asunnon pikaisesti tai et löydä netistä sopivaa asuntoa, soita meille +358 10 470 4380 tai lähetä viesti yhteydenottolomakkeella. Mikäli yrityksesi tarvitsee asuntoja usein ja haluat maksaa sähköisellä tai paperisella laskulla, soitathan meille ennen varauksen tekemistä.

En ole varma, milloin putkiremonttini valmistuu. Voinko silti varata Comodo-asunnon?

Toki! Palvelusopimuksemme ovat joustavia. Voit valita joko määräaikaisen, joustavan määräaikaisen tai toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen.

Millainen on joustava määräaikainen sopimus?

Kun haluat asua asunnossa vähintään kuukauden ja tiedät suunnilleen tarpeesi keston, kannattaa valita joustava määräaikainen sopimus, jossa valitaan asumisen minimi- ja maksimikesto valmiista kategorioista sekä itselle sopiva irtisanomisaika. Esim. 1-3 kk sopimuksessa asut vähintään kuukauden, mutta korkeintaan kolme kuukautta. Jos haluat enemmän joustoa asumisen kestoon, kannattaa tällöin valita toistaiseksi voimassa oleva sopimus, jossa asumisen maksimipituutta ei ole rajattu.

Millainen on toistaiseksi voimassa oleva sopimus?

Kun asut asunnossa vähintään kuukauden, 6 kk tai 10 kk, mutta et halua sitoutua tarkkaan irtisanomisaikaan, kannattaa valita toistaiseksi voimassa oleva sopimus. Valitsemalla toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen, varmistat että asunto on sinun käytössäsi juuri niin kauan kuin sitä tarvitset. Valitset vain itsellesi sopivan minimiviipymä- sekä irtisanomisajan!

Kodissani sattui vesivahinko ja tarvitsisin väliaikaisen asunnon jo tänään. Onnistuuko se?

Kun tarvitset asunnon pikaisesti, soita meille +358 10 470 4380. Mikäli meillä on tarjota sopiva sijaisasunto, pyrimme järjestämään sisäänmuuton jo saman päivän aikana.

Olen tulossa lomalle Suomeen pidennetyksi viikonlopuksi ja haluaisin asunnon teidän kauttanne. Onnistuuko se?

Asuntomme soveltuvat erinomaisesti lyhyempäänkin asumiseen. Otathan kuitenkin huomioon että asuntoihin ei sisälly aamupalaa tai muita hotellinomaisia palveluita. Kalustettussa asunnossa asuminen on tavanomaista asumista, kyseisen taloyhtiön sääntöjä noudattaen. Yhden yön asumisissa tai bilematkojen kohdalla, suosittelemme kääntymään hotellitarjonnan puoleen. 

Mitä jos en löydä sopivaa asuntoa?

Kerrothan toiveesi meille avaamalla puhekulpasta chatbotin tai yhteydenottolomakkeella ja olemme sinuun yhteydessä. Järjestämme sinulle mahdollisuuksien mukaan sopivan asunnon.

Minulla on erikoistoiveita asumisen suhteen. Mitä lisäpalveluita on saatavilla?

Tarjoamme useita lisäpalveluita kuten välisiivouksia ja vauvan matkasänkyjä. Voit valita lisäpalvelut asunnon varauksen yhteydessä. Mikäli et löydä haluamaasi lisäpalvelua, lähetä meille viesti yhteydenottolomakkeella.

Miten asuminen maksetaan?

Voit maksaa asumisen suomalaisessa verkkopankissa tai luottokortilla. Mikäli yrityksesi tarvitsee asumispalveluita usein ja haluat maksaa laskulla, soitathan meille ennen varauksen tekemistä, jotta voimme perustaa sopimusasiakkuuden.

Asunnon avainten nouto ja luovutus

Mihin kellonaikaan pääsen asunnolle asumisen alkamispäivänä?

Pääset asunnolle aivan viimeistään kello 17 alkaen. Jos tarvitset joustoa aikatauluun, ota meihin yhteyttä.

Mistä noudan avaimet?

Helsingissä: Voit valita sopivan avainten noutotavan ja -ajan varauksen teon yhteydessä. Voit noutaa avaimet arkisin kello 14–16 toimistoltamme osoitteesta Mechelininkatu 44 tai tämän jälkeen avainboksista toimistolle ovesta. Myös nouto valituilta R-Kioskeilta onnistuu.

Tampereella: Otamme sinuun yhteyttä ja sovimme avainten luovutuksesta.

Mihin kellonaikaan luovutan asunnon asumisen päättymispäivänä?

Asunnon luovutus tapahtuu kello 11 mennessä. Jos tarvitset joustoa aikatauluun, olethan meihin yhteydessä hyvissä ajoin ennen asumisen päättymistä.  

Miten palautan avaimet?

Voit jättää avaimet asunnon ruokapöydälle. Erikoistapauksissa sovimme erikseen.

Mitä minun tulee muistaa asumisen päättyessä?

  • Tarkista sopimuksen irtisanomisaika
  • Täytä irtisanomisvahvistuksen yhteydessä sähköpostiisi saapunut lomake
  • Muista siivota ohjeiden mukaisesti
  • Palauta avaimet, mahdolliset pysäköintilupalaput ja kulkukortit
  • Kerro meille, jos asunnossa on puutteita
  • Kiva jos annat meille myös palautetta!

Asuminen

Miten otan yhteyttä Comodoon asumisen aikana?

Saat meihin yhteyden sähköpostilla info@comodo.fi tai soittamalla päivystysnumeroon +358 10 470 4380. Toimistomme osoitteessa Mechelininkatu 44 on avoinna arkisin kello 9–16.

Miten otan yhteyttä Comodoon toimiston aukioloaikojen ulkopuolella?

Päivystysnumeromme palvelee sinua ympäri vuorokauden kaikkina viikonpäivinä numerossa +358 10 470 4380. Odotathan linjalla, sillä yhdistäminen saattaa kestää hetken.

Saanko tuoda lemmikkieläimiä asuntoon?

Lemmikit ovat tervetulleita suurimpaan osaan asunnoistamme pientä lisämaksua vastaan. Valitse asuntosi kohdalta lisäpalveluksi lemmikkieläimet.

Saako asunnossa polttaa tupakkaa?

Jotta asuntomme olisivat seuraavillekin asukkaille yhtä raikkaita, tupakoithan ulkona merkatulla tupakointi pisteellä. Parveketupakointi on kiellettyä. Tiedustele tästä erikseen yhteydenottolomakkeella.

Meillä on vauva. Onko asunnoissanne pinnasänkyä ja syöttötuolia?

Voimme toimittaa vauvan matkasängyn asuntoon. Valitse vauvan matkasänky lisäpalveluna varausta tehdessäsi. Mikäli tarvitse myös syöttötuolin ja potan, ota meihin yhteyttä varauksen tehtyäsi.

Palohälyttimeni pitää ääntä. Mitä teen?

Huolehdithan, että palohälytin on toiminnassa myös seuraavaa asujaa varten. Tarvittaessa voit käyttää mopin vartta apunasi testatessasi palohälyttimen toimivuutta. Löydät palohälyttimen varaparistoja siivouskaapista. Olethan yhteydessä meihin, mikäli ongelmia ilmenee.

Mitä jos lukitsen itseni ulos asunnostani tai kadotan avaimen?

Ei hätää! Soita päivystynumeroomme +358 10 470 4380. Veloitamme oven avaamisesta lisämaksun ja avaimen kadottamisesta lukituksen sarjoittamismaksun.

Mitä jos havaitsen asunnossa puutteen?

Tarkista asunto heti asumisen alussa. Jotta voimme korjata puutteen pikaisesti, ilmoitathan siitä meille sähköpostilla info@comodo.fi tai soittamalla päivystysnumeroon +358 10 470 4380.

Mitä tarvitsen mukaan asuntoon?

Ota mukaan henkilökohtaiset tavarasi, hygieniatuotteet, ruoat ja mausteet sekä pyykinpesuaine. Asunnolla on muutama rulla wc-paperia, mutta pidemmissä asumisissa asukas vastaa sen hankinnasta itse.

Asunnon siivous

Miten siivoan asunnon lähtiessäni?

Asunnon tulee olla lähtiessäsi vastaavassa kunnossa kuin mitä se oli saapuessasi. Löydät siivousohjeen varausvahvistuksesta. Lisäksi lähetämme sähköpostilla tarkemman siivousohjeen ennen asumisen päättymistä.

Voit myös tilata loppusiivouksen joko heti varausta tehdessäsi tai viimeistään 2 vrk ennen asumisen päättymistä. Jos olet jo tehnyt varauksen, soita meille +358 10 470 4380 tai lähetä sähköpostia info@comodo.fi

Voinko tilata välisiivouksen asuntooni?

Toki! Soita meille +358 10 470 4380 tai lähetä sähköpostia info@comodo.fi

Mitä jos unohdan tavaroitani asuntoon tai sinne tulee postiani?

Otamme tavarasi tai postisi talteen ja voit tulla hakemaan ne toimistoltamme. Säilytämme tavaroita kaksi viikkoa, ellei toisin ole sovittu.